Video's en handleidingen bekijken

Maak een keuze en ga direct aan de slag

 

Stel een vraag

Vul je naam, e-mailadres en vraag in en we helpen je zo snel mogelijk.

Contact opnemen

We zijn er om je te helpen

FAQ

Meest gestelde vragen

Speciaal voor Docenten

Hoe kan ik inloggen?

Dat is afhankelijk van het type account dat u gebruikt. Om in te loggen, gaat u allereerst naar https://start.24boost.nl

  • Heeft u ooit zelf een 24boost-account aangemaakt? Kies dan voor het grote inlogscherm en voer uw gebruikersnaam en wachtwoord in.
  • Indien u werkt met een methode van uitgeverij Edu ‘Actief, dan klikt u links onder het grote inlogscherm op de knop ‘Inloggen met Edu’Actief’. In het venster dat zich nu opent, voert u uw gebruikersnaam en wachtwoord in en klikt op inloggen.
  • Maakt uw organisatie gebruik van de Entree federatie en beschikt u over een Kennisnet-schoolaccount? Dan klikt u rechtsonder op de knop ‘Inloggen met schoolaccount’.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?

Dat is afhankelijk van het type account dat u gebruikt.

  • Indien u over een 24boost-account beschikt, klikt u rechts bovenin het grote inlogscherm op de link Wachtwoord vergeten? Voer vervolgens uw e-mailadres in en klik op WACHTWOORD RESETTEN. U ontvangt nu een e-mailbericht met daarin een link naar een pagina waar u uw wachtwoord kunt resetten.
  • Indien u over een Edu ‘Actief-account beschikt, klikt u linksonder op de knop ‘Inloggen met Edu ‘Actief’. Vervolgens klikt u tussen de invulvelden van gebruikersnaam en wachtwoord op de link ‘Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?’. Vul vervolgens uw gebruikersnaam in en klik op de knop ‘E-mail sturen’. Binnen enkele ogenblikken ontvangt u een e-mailbericht, met daarin een link naar een pagina waar u uw wachtwoord kunt resetten.
  • Indien u over een Entree-account beschikt, klikt u rechtsonder op de knop ‘Inloggen met schoolaccount’. Vervolgens klikt u op ‘Log in met je Entree account’. Klik daarna op de link ‘Wachtwoord vergeten’. Vul hier uw e-mailadres in en klik op de knop ‘Aanvraag versturen’. Binnen enkele ogenblikken ontvangt u een e-mailbericht waarna u de beschreven stappen dient te volgen.

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Dat is afhankelijk van het type account dat u gebruikt.

  • Indien u over een 24boost-account beschikt, logt u in en gaat u naar uw profielpagina. Daar klikt u linksonder op de knop WIJZIG WACHTWOORD. Voer vervolgens het door u gewenste wachtwoord in (2x) en klik op WIJZIG.
  • Indien u over een Edu ‘Actief-account beschikt, klikt u linksonder op de knop ‘Inloggen met Edu ‘Actief’. Vervolgens klikt u tussen de invulvelden van gebruikersnaam en wachtwoord op de link ‘Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?’. Vul vervolgens uw gebruikersnaam in en klik op de knop ‘E-mail sturen’. Binnen enkele ogenblikken ontvangt u een e-mailbericht, met daarin een link naar een pagina waar u uw wachtwoord kunt resetten.
  • Indien u over een Entree-account beschikt, klikt u rechtsonder op de knop ‘Inloggen met schoolaccount’. Vervolgens klikt u op ‘Log in met je Entree account’. Klik daarna op de link ‘Wachtwoord vergeten’. Vul hier uw e-mailadres in en klik op de knop ‘Aanvraag versturen’. Binnen enkele ogenblikken ontvangt u een e-mailbericht waarna u de beschreven stappen dient te volgen.

Hoe maak ik vakken/groepen aan?

Om een vak/groep aan te maken, gaat u naar uw profielpagina. Daar klikt u rechtsonder op de knop GROEP AANMAKEN. Vervolgens voert u de naam van de groep in en selecteert u het vak dat u voor deze groep wilt aanmaken. Tip: benoem naast de naam van de groep ook (nogmaals) het vak, bijvoorbeeld: KLAS 1A Ondernemen. Voor meer informatie, bekijk u het volgende filmpje: Klas of Groep aanmaken

Waar vind ik mijn lesmateriaal?

Al het lesmateriaal op 24boost is te vinden onder de knop LEREN. Daar wordt het lesmateriaal weergegeven in zogenaamde leereenheden. Deze kunnen bestaan uit theorie, opdrachten of een combinatie daarvan, vaak aangevuld met bronnen. Zelf kunt u ook bronnen toevoegen aan het bestaande lesmateriaal. Hoe u dit doet, ziet u in het filmpje: Bron toevoegen

Kan ik het lesmateriaal binnen 24boost aanpassen?

Nee, maar wel toevoegen.

  • Binnen 24boost is het niet mogelijk om bestaand lesmateriaal aan te passen. Wel kunt u via de feedbackmogelijkheid gewenste aanpassingen doorgeven.
  • U kunt door middel van bronnen en eigen opdrachten het lesmateriaal wel verrijken. Voor het toevoegen van bronnen, bekijkt u het filmpje: Bron toevoegen Bekijk voor het opgeven van eigen opdrachten het filmpje: Eigen opdrachten toevoegen

Hoe geef ik een opdracht op?

Er zijn twee manieren om binnen 24boost opdrachten op te geven.

  • Een opdracht vanuit het lesmateriaal, (die dus onderdeel uitmaakt van de methode) geeft u op via LEREN. Voor het opgeven van opdrachten vanuit het lesmateriaal bekijkt u het filpmje: Zelfstandige opdracht opgeven (Groepsopdrachten opgeven of Meerdere opdrachten opgeven)
  • Een eigen opdracht (die dus geen onderdeel uitmaakt van de methode) geeft u op via de knop MAKEN. Voor het opgeven van eigen opdrachten bekijkt u het filpmje: Eigen opdrachten opgeven

Hoe kan ik lesmateriaal toevoegen?

Er zijn verschillende manier om lesmateriaal toe te voegen op 24boost.

Hoe verwijder ik een student uit de groep?

Om een student uit een groep/vak te verwijderen, gaat u naar uw dashboard en klikt u op MIJN GROEPEN. Selecteer hier de groep en klik vervolgens op de student die u wilt verwijderen. De profielpagina van de betreffende student wordt nu geopend. Aan de rechterzijde ziet u de vakken die de student volgt, met daarachter een kruisje. Door op dit kruisje te klikken, verwijdert u de student uit de groep/het vak.

Hoe verwijder ik een docent uit de groep?

Om een (mede)docent uit een groep/vak te verwijderen, gaat u naar uw dashboard en klikt u op MIJN GROEPEN. Selecteer hier de groep en klik vervolgens op de docent die u wilt verwijderen. De profielpagina van de betreffende docent wordt nu geopend. Aan de rechterzijde ziet u de vakken en de groepen waaraan deze docent gekoppeld is met daarachter een kruisje. Door op dit kruisje te klikken, verwijdert u de docent uit de groep/het vak.

Hoe zet ik een toets klaar?

Ga naar TOETSEN en selecteer hier het vak en de groep waarvoor u een toets wilt klaarzetten. Klik hier op de groene knop ‘Toets klaarzetten’. Vervolgens selecteert u de gewenste toets en vult u de start- en einddatum en de start- en eindtijd in, zie het volgende filmpje: Toets klaarzetten

Kan ik (de antwoorden van) een toets van tevoren inzien?

Dat kan (op verschillende manieren).

  • U kunt als docent een toets zelf maken, waarna u aan het einde een overzicht van de vragen, de goede antwoorden en de door u gegeven antwoorden ziet. Ga hiervoor naar TOETSEN en filter op beschikbare toetsen. Klik vervolgens op de gewenste toets om deze te maken.
  • In sommige methodes vindt u de uitgewerkte toets en antwoorden in de bronnenbak. Hiervoor gaat u naar LEREN en klikt u op ‘Bronnen’. Vervolgens klikt u in de rij icoontjes op de D (docentbronnen). Door op een bepaald vak te filteren, kunt u zien welke toetsen er aangeboden worden en deze inzien.

Kan een student zijn eigen opdrachten nakijken?

Dat kan. Door bij het opgeven van een opdracht aan te geven dat de opdracht door de student zelf beoordeeld dient te worden. In dat geval kan een student zijn antwoorden vergelijken met het antwoordmodel (mits aangeboden door de contentleverancier). Vervolgens kan de student zichzelf beoordelen en de opdracht inleveren om daarmee de beoordeling vast te leggen in zijn voortgang. Een student kan na het inzien van zijn gemaakte opdracht de gegeven antwoorden aanpassen. De docent kan deze aanpassingen zien door via maken op de opgegeven opdracht te klikken. Daar ziet ze docent de gegeven antwoorden en de eventuele aanpassingen.

Kan ik zelf een studieplan inrichten?

Binnenkort is het mogelijk om zelf een studieplan in te richten en aan te passen op 24boost. Als u als docent gebruikmaakt van 24boost, wordt u hier binnenkort over bericht. Uiteraard kunt u ook deze website in de gaten houden.

Hoe maak ik een notitie aan?

Onder LEREN kun je binnen elke leereenheid een notitie aanmaken. Door in een tekst te klikken, ontstaat er een geel vierkantje met een +’je erin. Als je op dit vierkantje klikt, opent het notitiescherm. Hierin kun je een aantekening maken en opslaan door op VOEG TOE te klikken. De notitie blijft vervolgens als een geel memo-briefje in de tekst bewaard. Aan de rechterkant van het scherm vind je de notitie ook terug onder het kopje ‘Notities’. Onder dat blokje zie je een overzicht van alle notities die op de pagina zijn aangemaakt.

Hoe kan ik een notitie delen?

Als je een notitie aanmaakt, kun je deze delen door in de grijze balk één of meerdere ontvangers toe te voegen. Door vervolgens op VOEG TOE te klikken, verstuur je de notitie. De ontvanger krijgt hiervan een notificatie. Maar let op! De ontvanger kan zelf bepalen of hij de notitie bewaard of verwijderd. Als je een reeds verstuurde notitie bijwerkt, wordt deze niet aangepast bij de ontvangers. Je zult de notitie dus opnieuw moeten delen.

Speciaal voor studenten

Hoe maak ik een account aan?

Ga naar https://start.24boost.nl. Boven het inlogscherm klik je op het tabblad ACCOUNT AANMAKEN. Vul nu de gevraagde gegevens in en voer bij e-mailadres je schoole-mailadres in. Je krijgt nu van ons een bericht in je (school)mailbox. Open het bericht en klik op de link of kopieer deze en plak hem in de adresbalk van je browser. Je wordt nu teruggestuurd naar de inlogpagina. Vul hier de door jouw aangemaakte gegevens in en log in. Bekijk voor het aanmaken van een account ook het filmpje: Account aanmaken

Moet ik een account aanmaken?

Niet altijd. Als je beschikt over Entree-account, dan hoef je geen account aan te maken, maar kun je rechtsonder het grote inlogscherm inloggen via de knop ‘Inloggen met schoolaccount’. Weet je niet of je over een Entree-account beschikt, vraag dit dan aan jouw docent. Of neem contact op met 24boost via 0522-235244 of support@24boost.nl.

Beschik je niet over een Entree-account, dan moet je een 24boost-account aanmaken. Kijk hiervoor bij ‘Hoe maak ik een account aan’ in deze FAQ of bekijk het filmpje: Account aanmaken

Hoe kom ik bij het goede vak en in de goede groep terecht?

Daar zijn twee manieren voor.

  • Als je voor het eerst inlogt op 24boost, wordt er om een klassencode gevraagd. Vraag deze code op bij jouw docent en voer de code in. Klik op CONTROLEREN CODES en vervolgens op BEGIN. Je komt nu automatisch bij het goede vak en in de goede groep terecht.
  • Om een vak toe te voegen, ga je naar je profiel. Klik hier op VAK TOEVOEGEN en voer vervolgens de klassencode in. Vraag deze code op bij jouw docent.

Hoe activeer ik mijn licentie?

Een licentiecode activeren doe je onder LEREN. Klik op de knop Activeer licentie. Voer hier de licentiecode in (eventueel met hoofdletters en tussenstreepjes). Selecteer vervolgens de uitgever en klik op ACTIVEER. Als je de licentiecode correct hebt ingevuld, worden de leereenheden blauw en kun je bij je lesmateriaal. Blijven de leereenheden grijs? Controleer dan of je de code goed ingevuld hebt en de goede uitgever hebt geselecteerd. Als dit het geval is, maar de leereenheden blijven grijs, neem dan contact op met 24boost via 0522-235244 of support@24boost.nl.

Mijn licentie wordt niet geactiveerd wat nu?

Blijven de leereenheden na het activeren van de licentiecode grijs? Controleer dan of je de code goed ingevuld hebt (met hoofdletters en tussenstreepjes) en de goede uitgever hebt geselecteerd. Als dit het geval is, maar de leereenheden blijven grijs, neem dan contact op met 24boost via 0522-235244 of support@24boost.nl.

Hoelang is mijn licentie geldig?

Vanaf het moment dat je de licentiecode activeert, is deze tenminste 12 maanden geldig.

Kan ik na mijn studie nog bij mijn lesmateriaal?

Helaas is dit vooralsnog niet mogelijk. Er wordt met de contentleveranciers gezocht naar een passende oplossing. Als je 24boost-gebruiker bent, wordt je hier binnenkort over geïnformeerd.

Waar kan ik mijn opdrachten vinden?

Dat kan op verschillende plekken binnen 24boost.

  • Alle opdrachten die zijn opgegeven, vind je onder MAKEN. Selecteer met het linker filter het vak en zet het rechter filter op ‘te maken opdrachten’. Nu zie je een lijst van opdrachten die je nog moet maken en inleveren.
  • Onder VOORTGANG zijn opgegeven opdrachten te herkennen aan een paarse kleur. Je kunt ook vanuit hier op een opdracht klikken, deze maken en inleveren.
  • Elke opdracht verschijnt op je dashboard onder de oranje knop MAKEN. De opdracht met de kortste deadline staat hier bovenaan. Als je een opdracht maakt en inlevert, dan verdwijnt deze van het dashboard. Maar let op! Er passen maximaal 5 opdrachten op je dashboard. Heb je meer dan 5 opdrachten gekregen? Volg dan de route zoals hierboven beschreven bij het eerste balletje.
  • Van elke opgegeven opdracht krijg je een melding bij je notificatievlaggetje. Je kunt van hieruit de opdrachten maken en inleveren. Maar let op! Er passen maximaal 5 meldingen onder het vlaggetje. Dus heb je meer dan 5 opdrachten gekregen? Volg dan de route zoals hierboven beschreven bij het eerste balletje.

Waarom kan ik mijn opdracht niet inleveren?

Dit probleem kan meerdere oorzaken hebben, we zetten ze op een rijtje:

  • De opdracht is niet opgegeven. In dat geval staat je inlever-knop uit. Vraag jouw docent om de opdracht op te geven, want je kunt enkel opdrachten inleveren die zijn opgegeven.
  • Je moet een bijlage toevoegen. Bij sommige opdrachten is dit verplicht. Als je geen bijlage toevoegt, kun je niets inleveren.
  • Je bijlage is te groot. Let op! Een bijlage mag maximaal 10 MB groot zijn. Een filmpje is al snel te groot. Je kunt dan beter het filmpje uploaden naar een (beveiligd) online kanaal (bijvoorbeeld een Youtube-kanaal) en de link hiervan als bijlage meesturen met de opdracht.
  • Je browser (Internet Explorer, Firefox, Safari, Chrome) is verouderd. In dat geval werkt 24boost niet optimaal en kan het programma haperen als je een opdracht in wilt leveren. Dit probleem doet zich voornamelijk voor op vaste schoolcomputers. In veel gevallen helpt het om de browser te updaten of om een andere browser te installeren.

Hoe maak ik een samenvatting?

Onder LEREN kun je binnen elke leereenheid een samenvatting maken. Dit kan door een stukje tekst te selecteren en je cursor (muis) los te laten. Er komt nu een geel blokje met daarin het woord samenvatting in beeld. Klik hierop om het door jou geselecteerde stukje tekst naar de samenvatting te schieten. Elk volgend stukje tekst kun je op dezelfde manier selecteren en toevoegen aan je samenvatting. Elk nieuw stukje tekst zal onderaan je samenvatting verschijnen. De samenvatting zelf vind je aan de rechterkant van het scherm. Je kunt de tekst erin bewerken, er delen aan toevoegen en uitprinten met de printknop rechtsboven in het samenvattingsscherm.

Hoe maak ik een notitie aan?

Onder LEREN kun je binnen elke leereenheid een notitie aanmaken. Door in een tekst te klikken, ontstaat er een geel vierkantje met een +’je erin. Als je op dit vierkantje klikt, opent het notitiescherm. Hierin kun je een aantekening maken en opslaan door op VOEG TOE te klikken. De notitie blijft vervolgens als een geel memo-briefje in de tekst bewaard. Aan de rechterkant van het scherm vind je de notitie ook terug onder het kopje ‘Notities’. Onder dat blokje zie je een overzicht van alle notities die op de pagina zijn aangemaakt.

Hoe kan ik een notitie delen?

Als je een notitie aanmaakt, kun je deze delen door in de grijze balk één of meerdere ontvangers toe te voegen. Door vervolgens op VOEG TOE te klikken, verstuur je de notitie. De ontvanger krijgt hiervan een notificatie. Maar let op! De ontvanger kan zelf bepalen of hij de notitie bewaard of verwijderd. Als je een reeds verstuurde notitie bijwerkt, wordt deze niet aangepast bij de ontvangers. Je zult de notitie dus opnieuw moeten delen.

Video's

Bekijk onze video’s.